Het is nu ma apr 29, 2024 8:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 19, 2014 11:55 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di dec 31, 2013 17:53
Berichten: 4
Wie heeft er nog bladveren liggen van een silverado uit 1999. Volgens mij zijn de bladveren van 1999 tot 2006 gelijk. Ik vond mijn net gekochte truck eigenlijk heerlijk soepel rijden :drunken: maar toen ik vorige week een aanhanger achter mijn truck zette reed ie echt verschrikkelijk. Het leek wel een hardtail. Wat blijkt na inspectie op de brug, beide bladveren gebroken en enorm doorgezakt.

Mijn vraag is eigenlijk ook. Meeste van de tijd rij ik zonder trailer. Ik houd van een comfortabele auto en hoef helemaal niet haaks de bocht om als een kart. Ik wil een paar keer per maand een aanhanger trekken die tussen de 1100 en maximaal 1500 kg gaat wegen. Moet ik zwaardere bladveren monteren, maar ik wil geen stugge stuiterbak. Of de normale bladveren met lucht ondersteuning. Of in combinatie met high jackers? Mijn ervaring met die luchtschokbrekers is helaas wel dat ze altijd leeglopen. Als ik nieuwe standaard bladveren koop met nieuwe dempers zit ik dan goed? Dit lijkt voor mij het beste namelijk.

Er zat een kleine flowmaster demper onder mijn truck en ik vond het geluid echt verschrikkelijk. Tussen de 80 en 110 was het net alsof de hele cabine mee resoneerde en ik had het gevoel dat de motor ook slecht liep op dit kleine dempertje. Zagend lopend bij rustig cruisen en ook niet mooi acceleren. Gisteren via Tyra een grote demper binnen gehad en alles netjes TIG onder de auto gelast. Ongelooflijk, het lijkt wel een nieuwe. Hij loopt echt veel beter, sterker, het zagen is weg en het hinderlijke geluid ook. Heel opvallend vond ik dat met de open uitlaat het schakelen ook slecht ging. Vooral van 3-4 was een flinke schok voelbaar en de motor hield ook altijd net voor het schakelen een beetje in. Dat is nu helemaal weg en hij schakelt als boter. Weet iemand hoe dat komt? Er zit een Prins G3 LPG injectiesysteem in. Gebruikt dit Prins systeem de bestaande 2 lampda sensoren , dat zou het verklaren. Nou ja, ik ben weer een stuk blijder met mijn truck.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 23:42 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, EspaƱa
Ik heb er extra luchtvering onder gezet, werkt perfect en maakt er geen stuiterbak van.
http://www.jcwhitney.com/air-spring-air ... d=c11299j2

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling