Het is nu zo apr 28, 2024 23:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Toekomstige Amerikaan
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 18:24 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jan 08, 2014 21:50
Berichten: 12
Woonplaats: BE - Limburg
Dag,

Ik dwaal op meerdere forums rond. Onder het motto 'bezint eer ge begint'. Als eerste Amerikaan (is voor volgend jaar),
had ik een Dodge W200 of een Chevrolet Blazer in gedachten.

Ergens had ik gelezen dat je een bedrag moet vastleggen wat je eraan wilt uitgeven. 1/3 gaat naar de aankoop,
1/3 naar het rijklaar maken en 1/3 naar keuring, taks, verzekering,...
Is dit ongeveer waar in het geval van een Blazer?

En vanaf welke prijsorde heb je een Blazer met weinig (tot geen) werk aan?
Ik heb er eentje te koop zien staan voor 10 000€ van '77, 4x4, LPG inbegrepen, 50 000km en gerestaureerd (op de foto's zijn alleen het interieur te zien en dit klopt, motorisch geen foto's dus ook geen idee).

Aangezien er toch werk aan nodig is, is er ook speciaal materiaal voor nodig. Moeten dit allemaal Amerikaanse maten zijn of kan je met een rakonjac en een M12 ver geraken?

Alvast bedankt voor dit vragenpeloton door te nemen!
Groeten Martijn

PS: in Nederland is een zaak die altijd meerdere Blazers ter beschikking heeft, alleen zou het een heel gekloot en kostelijk (2000€ voor de papieren) alleen zijn?

_________________
Learning about trucks in progress!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 18:48 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Voor 10 ruggen moet jij toch een hele nette blazer kunnen vinden, zeker van dat bouwjaar in deze tijd...
Dan mag je er toch ook vanuit gaan dat ie rijklaar is toch? :D weet verder niet wat jr mrt rij klaar maak kosten bedoelt... Of keuringskosten...
Bedenk ook dat eentje uit 77 op het moment bakken met geld aan belasting kost, misschien op zoek gaan naar een per 74er :wink:

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 18:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
Malinois schreef:
Dag,

Ik dwaal op meerdere forums rond. Onder het motto 'bezint eer ge begint'. Als eerste Amerikaan (is voor volgend jaar),
had ik een Dodge W200 of een Chevrolet Blazer in gedachten.

Ergens had ik gelezen dat je een bedrag moet vastleggen wat je eraan wilt uitgeven. 1/3 gaat naar de aankoop,
1/3 naar het rijklaar maken en 1/3 naar keuring, taks, verzekering,...
Is dit ongeveer waar in het geval van een Blazer?

En vanaf welke prijsorde heb je een Blazer met weinig (tot geen) werk aan?
Ik heb er eentje te koop zien staan voor 10 000€ van '77, 4x4, LPG inbegrepen, 50 000km en gerestaureerd (op de foto's zijn alleen het interieur te zien en dit klopt, motorisch geen foto's dus ook geen idee).

Aangezien er toch werk aan nodig is, is er ook speciaal materiaal voor nodig. Moeten dit allemaal Amerikaanse maten zijn of kan je met een rakonjac en een M12 ver geraken?

Alvast bedankt voor dit vragenpeloton door te nemen!
Groeten Martijn

PS: in Nederland is een zaak die altijd meerdere Blazers ter beschikking heeft, alleen zou het een heel gekloot en kostelijk (2000€ voor de papieren) alleen zijn?



voor 10000 euro zou je in belgie toch wel 2 blazers moeten kunnne kopen die in zeer goede staat zijn.
Die blazer van 10000euro , bedoel je die bij stef-cars in Retie?

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 19:12 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
2000euro voor papieren ??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 19:55 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: ma jul 18, 2011 16:53
Berichten: 1625
Woonplaats: ieper,westvlaanderen,belgie
T'zijn gouden papieren zeker :shock:

_________________
Ford f250 Lariat 6.0L Powerstroke 2004


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 20:24 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 02, 2013 12:47
Berichten: 366
Woonplaats: BE-Limburg
Effe tussen de lijntjes gelezen: de topic-starter is een BELG ;-)

Maar idd, voor die 10000 € kun je heel wat kopen!! (met jouw berekening zou dat willen zeggen dat je 30.000 € aan de kant moet hebben om een Blazer van '77 te kopen en er mee te gaan rijden? Dan heb je al een hele mooie en recente Amerikaanse pick-up!!! :-D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 20:27 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jan 08, 2014 21:50
Berichten: 12
Woonplaats: BE - Limburg
JaapMopar schreef:
Voor 10 ruggen moet jij toch een hele nette blazer kunnen vinden, zeker van dat bouwjaar in deze tijd...
Dan mag je er toch ook vanuit gaan dat ie rijklaar is toch? :D weet verder niet wat jr mrt rij klaar maak kosten bedoelt... Of keuringskosten...
Bedenk ook dat eentje uit 77 op het moment bakken met geld aan belasting kost, misschien op zoek gaan naar een per 74er :wink:


Ik woon in België, als Daily dacht ik ook max. 149€ wegentaks elk jaar als lichte vracht ingeschreven? Voor de verzekering van +200 PK moet nog iets uitgevist worden :o

guido schreef:


voor 10000 euro zou je in belgie toch wel 2 blazers moeten kunnne kopen die in zeer goede staat zijn.
Die blazer van 10000euro , bedoel je die bij stef-cars in Retie?

mvg Guy


Over deze had ik het eigenlijk ja :o . Vind hem ook netjes uitzien! :twisted:

mackie schreef:
2000euro voor papieren ??


Dat had iemand op het Mustangforum gezet (voor een Mustang natuurlijk), moest voor 3-4 dingen inorde brengen zodat hij op papier in België is ingeschreven, afkomstig van Nederland.

Bedankt voor de vele en snelle anwoorden!
Groetjes Martijn

_________________
Learning about trucks in progress!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 20:30 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jan 08, 2014 21:50
Berichten: 12
Woonplaats: BE - Limburg
Monster900 schreef:
Effe tussen de lijntjes gelezen: de topic-starter is een BELG ;-)

Maar idd, voor die 10000 € kun je heel wat kopen!! (met jouw berekening zou dat willen zeggen dat je 30.000 € aan de kant moet hebben om een Blazer van '77 te kopen en er mee te gaan rijden? Dan heb je al een hele mooie en recente Amerikaanse pick-up!!! :-D


Jaa dat vond ik ook al zo gek :roll: . Stond op het Mustangforum, die mannen zullen àlles opmaken zeker....

_________________
Learning about trucks in progress!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 21:12 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 02, 2013 12:47
Berichten: 366
Woonplaats: BE-Limburg
Ik heb snel effe gekeken, 10.000 € vind ik veel geld, maar over de waarde durf ik me niet uit te spreken. Voor de rest mag je die 2000 € al gelijk aan mij geven, want je moet die niet meer uitgeven aan papieren, dit is (voor zover ik kan zien) gewoon een Belgisch voertuig, dus geen gesukkel met invoeren en keuren e.d. (moest hij wèl nog ingevoerd worden, zijn die kosten in mijn ogen voor de verkoper)

Mijn berekening: 10.000 € voor de aankoop, 30 € voor een numerplaat en +/- 125 € voor de administratieve en de gewone keuring voor verkoop. Verzekering hangt van je leeftijd en de KW's af, ik betaal als 37-jarige een 700 € voor mijn 364 pk sterke Dodge RAM. Misschien dat je makelaar nog iets kan fiksen ivm de leeftijd (de mijne kon dat voor m'n Kever iig) dus heb je daarvan ook een indicatie!

Je zult iig een stuk goedkoper klaar zijn dan je verwachtte!

Aan de andere kant nog een tip: Kijk eens wat over de grens: vanwege de aanpassingen aan de wetgeving daar, staan de voertuigen van die leeftijd een stuk lager geprijsd dan bij ons. Misschien vind je er wel iets dat je nog meer aanstaat, of voor een pak minder geld?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 21:42 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jan 08, 2014 21:50
Berichten: 12
Woonplaats: BE - Limburg
Monster900 schreef:
Ik heb snel effe gekeken, 10.000 € vind ik veel geld, maar over de waarde durf ik me niet uit te spreken. Voor de rest mag je die 2000 € al gelijk aan mij geven, want je moet die niet meer uitgeven aan papieren, dit is (voor zover ik kan zien) gewoon een Belgisch voertuig, dus geen gesukkel met invoeren en keuren e.d. (moest hij wèl nog ingevoerd worden, zijn die kosten in mijn ogen voor de verkoper)

Mijn berekening: 10.000 € voor de aankoop, 30 € voor een numerplaat en +/- 125 € voor de administratieve en de gewone keuring voor verkoop. Verzekering hangt van je leeftijd en de KW's af, ik betaal als 37-jarige een 700 € voor mijn 364 pk sterke Dodge RAM. Misschien dat je makelaar nog iets kan fiksen ivm de leeftijd (de mijne kon dat voor m'n Kever iig) dus heb je daarvan ook een indicatie!

Je zult iig een stuk goedkoper klaar zijn dan je verwachtte!

Aan de andere kant nog een tip: Kijk eens wat over de grens: vanwege de aanpassingen aan de wetgeving daar, staan de voertuigen van die leeftijd een stuk lager geprijsd dan bij ons. Misschien vind je er wel iets dat je nog meer aanstaat, of voor een pak minder geld?


Dit is inderdaad heel goed nieuws! :hello1:
Eens rondkijken bij de verdelers in Nederland dan! Regelen deze je ook de homologatie, keuring en papieren voor in België te mogen rijden? Of dat is misschien te veel van het goede...

_________________
Learning about trucks in progress!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 22:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
Als je bij stef cars in retie iets koopt ben je er zeker van dat je bijna het dubbele betaald dat hij waard is.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 22:06 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jan 08, 2014 21:50
Berichten: 12
Woonplaats: BE - Limburg
guido schreef:
Als je bij stef cars in retie iets koopt ben je er zeker van dat je bijna het dubbele betaald dat hij waard is.

mvg Guy


Bedankt voor de informatie!

Juist wat rondgekeken, in Nederland staan echt pareltjes voor de helft van de prijs als die van bij Stef cars :shock:

_________________
Learning about trucks in progress!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 22:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
Malinois schreef:
guido schreef:
Als je bij stef cars in retie iets koopt ben je er zeker van dat je bijna het dubbele betaald dat hij waard is.

mvg Guy


Bedankt voor de informatie!

Juist wat rondgekeken, in Nederland staan echt pareltjes voor de helft van de prijs als die van bij Stef cars :shock:


Als je hem wil inschrijven met gewone platen voor dagelijks gebruik ga je wel een homolegatieprocedure moeten doen voor een gelijkvormigheidsattest te bekomen.
Kan wel een paar maanden duren en brengt ook kosten met zich mee van attesten en zo die je moet aanvragen.

De lpg installatie moet ook aangepast worden aan belgische wetgeving.

Wil je hem inschrijven met een o-plaat is het veel simpeler.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 22:15 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 02, 2013 12:47
Berichten: 366
Woonplaats: BE-Limburg
De regels voor O-platen zijn op dit moment wel veel soepeler geworden tov vroeger, maar je mag er nog steeds niet mee van of naar je werk of een school rijden, geen bezoldigd vervoer, maar voor de rest mag je wel quasi alles (wat je met een gewone plaat ook mag natuurlijk)!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 2:40 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jan 08, 2014 21:50
Berichten: 12
Woonplaats: BE - Limburg
Ik had het ook al gelezen, goed voor de oldtimerfanaten!

Wat moet dan aangepast/vervangen worden zodat hij wel op O-plaat mag staan?
En die verzekering van een O-plaat zal ook iets minder zijn? Het is de bedoeling zonder achterbank te rijden, dus een 2-zit (tenzij deze modellen een 3-zit vanvoor zijn). Die verzekering blijft een hufter... Beter eerst offerte aan de verzekering aanvragen juist voor de aankoop dan

_________________
Learning about trucks in progress!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling