Het is nu zo apr 28, 2024 23:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 11:08 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do okt 24, 2013 17:41
Berichten: 15
Na eindelijk door de technische keuring geraakt te zijn ben ik begonnen met het opsmukken van mijn pick-up.

Zoals ik hem gekocht heb. (al wel enkele dingen verwijderd, zoals een V8 embleem afkomstig van een truck)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 11:12 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do okt 24, 2013 17:41
Berichten: 15
En ondertussen begonnen met schuren omdat de wagen door de vorige eigenaar zo slecht gerold was dat de verfdruppels erop liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En aangezien het al donker was ook maar het interieur onder handen genomen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 11:17 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do okt 24, 2013 17:41
Berichten: 15
Gisteren verder geschuurd en uiteindelijk toch nog roest/rot gevonden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat denken jullie, dit wordt een nieuw stuk inlassen zeker?

Ook nog een rotte vlek op de motorkap, deze ga ik gewoon plamuren.

Afbeelding

Afbeelding

Hebben jullie nog advies voor het spuiten? Eerst primer en dan plamuren?
:?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 11:56 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 13, 2010 20:31
Berichten: 2468
Woonplaats: Limburg
De Motorkap zo plamuren lijkt me geen goed idee.
Kapotte lak opschuren Tot deze volledig glad is, doe je dit niet heb je veel kans dat de lak op die plek weer gaat los springen. Heb je geschuurd Tot op het metaal, deze plekken in de primer zetten.

_________________
Jan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 13:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 02, 2011 9:09
Berichten: 315
Woonplaats: noord holland
kijk ff op een klein plekje of je nieuwe verf op de oude verf goed pakt, heb het met mn dashboard opknappen gehad dat de verf begon te werken en dus tot het metaal moest kaal halen.
gr mack


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 13:53 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Goed bezig!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 1:03 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do okt 24, 2013 17:41
Berichten: 15
Dank voor de hints. Hebben jullie ervaring met zelf spuiten? De wagen laten spuiten zou me meer kosten dan de aankoopprijs zelf :shock:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 9:38 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Als je niet voor showroom conditie gaat en een low budget paintjob wil, kan je de auto ook rollen.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 11:24 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do okt 24, 2013 17:41
Berichten: 15
Ja maar dat zou ik een beetje spijtig vinden van al het schuurwerk, heb alles opgeschuurd net omdat er zoveel verfstrepen en druppels inzaten. Zou niet graag terug hetzelfde resultaat hebben.
Heb gelezen dat hier in de opleidingscentra van Syntra je ook spuitcabines kan huren tegen een redelijke prijs. http://www.syntra-ab.be/verhuur

Even daar informeren :P

Vandaag zou ik toch al graag plamuren, kan dit zomaar zonder eerst een primer te zetten?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 12:18 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Plamuren op blank staal is niet aan te bevelen.
Er zijn inderdaad bedrijven die een spuitcabine verhuren.
Maar dat is geen garantie voor een mooi resultaat.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 12:42 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Maak je auto spuitklaar en zoek je iemand die hem even voor je de spuit erover wilt zetten :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2014 20:47 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do okt 24, 2013 17:41
Berichten: 15
De wagen is ondertussen al in een grondlaag gezet en dit voldoet voorlopig wel. Tot op heden niet veel problemen ondervonden, op een v-riem na dan toch. Tot afgelopen weekend.
Motor begon echt te slaan en ik hoorde dat er iets goed mis was, tot hij enkele seconden stil viel en helemaal geblokkeerd was.
Daarom ben ik deze week begonnen met sleutelen, ik wil heel de motor reviseren zodat ik zeker ben dat alles in orde is. Hij is bijna klaar om eruit getild te worden, maar ik zit nog vast bij 1 punt: de torque converter bolts!
Heb er 2 van de 3 uitgekregen maar ik geraak niet aan de laatste omdat ik het vliegwiel niet kan rond draaien. Daarom even de oliepan los gemaakt en er zit een afgebroken lager geklemd tussen een cilinder en het blok.

Hebben jullie nog advies hoe ik nu verder kan zodat ik motor er toch nog kan uit tillen?

Het stukje afgebroken lager:
Afbeelding

Afbeelding

De gevolgen:
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2014 22:08 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Innige deelneming :( :D.

Kun je de automaat niet loshalen van de motor, koppelomvormer blijft dan op de flexplate zitten. Dan kun je waarschijnlijk bij de overige koppelomvormerboutjes, zoniet haal je motor en koppelomvormer er samen uit. Eenmaal uit de truck ga je wel bij die bouten kunnen (denk ik).

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 05, 2014 11:22 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
kijk mss voor een nieuw blokje (kost wss minder)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 05, 2014 19:37 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do okt 24, 2013 17:41
Berichten: 15
Ik hoop niet dat ik dezelfde kosten ga maken als een nieuw blok...

Zal morgen eens proberen de automaat los te halen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling