Het is nu vr maart 29, 2024 1:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 14:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Ik heb inmiddels ook van die projectors laten plaatsen in de koplamp.
De ene koplamp moest 2x gebeuren omdat de projector te dicht tegen de reflector aan kwam waardoor de projector niet ver genoeg naar beneden bij gesteld kon worden.
Nu zit hij beter, maar ik vraag me af hoe laag het Xenon dimlicht afgesteld moet zijn?

Ik hoorde van een garage: op 5 meter afstand moet hij op kniehoogte zitten.
Nu heb ik op de volgende foto's de Avalanche op ongeveer 4,5 meter gezet van de garagedeur en dan zit de lichtbundel onder de greep van de garagedeur (op pakweg 54 cm van de grond)
Dat is een stukje onder mijn knie, maar niet iedereen zijn knie zit op dezelfde hoogte, hehehe

Is dat te laag of te hoog of goed???

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 15:23 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Lijkt mij wel goed, ik zou gewoon vanavond even kijken of je het niet te gek vindt en of mensen niet signaleren/last van je hebben, dan is het goed.

Dus je hebt nu dimlicht en grootlicht in xenon in de projector?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 15:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Gaat er om dat het voor de APK goed is, die heb ik binnenkort.
Die lichtbundel moet tussen een boven en ondergrens vallen, dus vandaar dat ik me afvraag of ze nu te hoog te laag of goed staan.

Zijn inderdaad bi-xenon projectors, maar heb ze als dimlicht projectors aangesloten.
Als ik 12v op de stekkertjes van de projectors zet doen ze het ook als grootlicht.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 15:44 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 02, 2013 12:47
Berichten: 366
Woonplaats: BE-Limburg
Zonder koplampsproeiers, wordt dat volgens mij zowiezo afkeur... (ik dacht toch dat die regel Europees was)

En voor een €uro of 10/12 laat je je lampen toch gewoon goed afstellen bij een Kwik-Fit oid? (ik zou in België Auto5 of Midas zeggen)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 15:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Nee hoeft allemaal niet meer.

Tegenwoordig mag Xenon in glas wat er niet geschikt voor is, wiswas/sproeier en auto hoogteregeling is ook niet nodig.

Alleen lichtbeeld moet correct zijn, vandaar mijn oorspronkelijke vraag.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 16:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 11, 2010 18:03
Berichten: 618
Woonplaats: Den Haag - Loosduinen
Hey Djurre,

Ga op een normale afstand achter een normale personen auto staan bij het stoplicht en zorg ervoor dat de "onderste" streep net onder de achterruit blijft van je voorganger.
Dan zit je in de regel wel goed.
Onze APK mannen doen er niet zo heel moeilijk over als de bundel iets te hoog of te laag staat, dan stellen ze h'm meestal ff bij aan de hand van hun koplamp apparaat.

Ik denk dat bij jou de projector tegen de lens zat omdat ze de refelectorschaal niet goed hadden terug geklikt (been there done that).

Heb je geen last van vocht in de behuizing? Hoe hebben ze de rubber hoes bij jou vastgezet?
Ik heb afgelopen week 4300K lampen erin gezet, dat geeft NOG meer licht tov de 6000K
Zijn je projectoren als bi-xenon aangesloten?

Ciao

_________________
My Avy 2002,
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 16:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Onderste streep?

Bedoel je niet de bovenste scheidingslijn van de lichtbundel?

zichtbaar op de garagedeur.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 17:21 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Eerlijk gezegd zou ik het bij de apk gewoon vermelden, en dat als het niet goed is, vragen of ze het even willen stellen voor je. Als ze dat niet willen doen -> nieuw apk-keur-station zoeken :)

Wel netjes hoor! Zijn deze projectors nu uit een ander merk auto gehaald?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 18:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Aangezien ik vorige keren altijd gezeik kreeg bij de APK wil ik het nu 100% goed hebben en ze goed afgesteld hebben.
Wat die reflectorschaal betreft klopt het denk ik Michael.
Het rare is alleen dat aan de bijrijderskant de projector nu nog steeds net iets verder in de koplamp gemonteerd is dan aan de bestuurderskant.
Het gaat maar om enkele millimeters (en dus niet echt zichtbaar) maar die millimeters zijn wat de verstelbaarheid betreft wel erg belangrijk.
Maar goed, hij heeft de lamp aan de bestuurderskant nu 2x open gehad dus zou goed moeten zijn.
De lamp aan de bestuurderskant heb ik 2 jaar terug vernieuwd, en hoewel het hetzelfde merk is als de lamp aan de bijrijderskant zit er wellicht toch wat verschil in na al die jaren.
Ik denk wel dat de verstelbaarheid nu genoeg is zodat de lampen ver genoeg naar beneden kunnen, maar dat moet ik even zeker weten.
Ik heb tot nu toe geen last van condens in de behuizingen.
De projectoren kunnen bi-xenon aangesloten worden, moet ik 12v op de stekkers zetten, maar dat heb ik nog niet gedaan.
Hoe e.e.a vast gezet is weet ik niet, volgens mij hetzelfde als jullie gedaan hebben.
Alleen passen die originele plastic kapjes niet meer (waar normaal de halogeenlamp in vast zit), maar die kan ik eventueel pas maken met de Dremel, maar is in principe niet nodig.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 19:23 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do mei 24, 2012 8:04
Berichten: 187
Hey, mannen.
Leuk om te lezen/horen dat jullie succes boeken met de xenon verlichting.
Hebben jullie enig idee of dit ook te doen is voor een Dodge Ram 1500 2010 laramie?

Ik stoor me namelijk groen en geel aan het kaarslicht wat de standaard verlichting oplevert :D

Iemand enig idee?

Ik hoor graag van jullie.
Gr,
De paulus

_________________
Dodge Ram 1500 HEMI 2010
Crew Cab, Laramie.
Custom Wrapped Interior.
Magna Flow Exhaust System.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 19:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 11, 2010 18:03
Berichten: 618
Woonplaats: Den Haag - Loosduinen
@ Paulus,
Zo te zien is het mogelijk.
Kijk maar even hier;
http://www.hidplanet.com/forums/showthread.php?45635-4th-gen-dodge-ram-quad-lights-projector-options

@ Djurre,

Als je je lampunit er even uit haalt, haal dan even je grootlicht lampje eruit, stop je vinger in het gat en probeer ff de schaal NOG iets verder naar achter te trekken.
Ook de lange stelschroef heeft een kogelgewrichtje welke er goed in gedrukt moet zitten.
Met de onderste lijn bedoel ik eigelijk de lijn VOORDAT deze afbuigt naar boven.

Succes!

_________________
My Avy 2002,
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 19:52 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
depaulus schreef:
Hey, mannen.
Leuk om te lezen/horen dat jullie succes boeken met de xenon verlichting.
Hebben jullie enig idee of dit ook te doen is voor een Dodge Ram 1500 2010 laramie?

Ik stoor me namelijk groen en geel aan het kaarslicht wat de standaard verlichting oplevert :D

Iemand enig idee?

Ik hoor graag van jullie.
Gr,
De paulus



Hier nog een maar wel een 2004 type :!: licht is kut, :twisted: ogen worden er ook niet beter op :D

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 22:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Hoi Michael, thanks voor de tip.
Ik denk dat hij nu in principe al wel goed zit want verstelbaarheid is meer dan voldoende.
Ik ben vanavond even gaan rijden, en het lichtbeeld is inderdaad super goed.
Heel apart dat je zo'n scherpe lijn tussen licht en donker hebt.
Ze staan alleen veel te laag nu volgens mij, want zie geen reet op een donker landweggetje.
De lichtbundel gaat nu maar tot een kort gedeelte voor de auto tijdens het rijden, zie foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto heb ik mijn halogeen grootlicht aan, maar die scheen vroeger veel hoger?

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 22:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 11, 2010 18:03
Berichten: 618
Woonplaats: Den Haag - Loosduinen
Hey Djurre,

Mogen een flink stuk omhoog! Denk 3 slagen.
Wel heel mooi beeld, bedenk wel dat je nu veel minder strooilicht hebt en dus de bovenkanten van de bomen op dat landweggetje nu niet meer ziet...

_________________
My Avy 2002,
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 22:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Klopt, maar ik zie nu echt geen fuck, ook natuurlijk omdat die scheidingslijn zo scherp is, als ze dan te laag staan zie je meteen nog slechter omdat er geen strooilicht aanwezig is.
Maar de kwaliteit s inderdaad echt super, we hebben in de Skoda ook projectoren (geen Xenon) maar de projectoren in de Avalanche projecteren nog een veel scherpere scheidingslijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling