Het verlagen is relatief makkelijk en er zijn vele opties.
De voorkant kun je verlagen door andere veren te monteren, nadeel is wel dat je uitlijning helemaal anders wordt. Je kunt ook andere spindels monteren, dan zit de "as" waar je voorwiel op draait hoger op de spindle waardoor je auto dieper tussen de wielen komt te hangen. Voordeel hiervan is dat je uitlijning nagenoeg hetzelfde blijft.
als je heel laag wil dan kun je beide combineren, let er dan wel op dan je banden nergens aanlopen tijdens het rijden en sturen.
de achterkant kun je verlagen door andere hangers voor je bladveren te monteren, een veerblad uit je verenpakket te halen (wordt het allemaal wel slapper van) of een zogenaamde flip-kit monteren. Met een flip kit komt je as op de bladveren te liggen i.p.v. eronder. Met een flip-kit moet je ook een zogenaamde C-notch in je frame maken om de as genoeg ruimte te geven om te bewegen tijdens het inveren.
Er zijn complete kit te verkrijgen voor het verlagen en je kunt het zo gek maken als je zelf wil.
_________________ Sander
'52 Cadillac Coupe de Ville '56 GMC 450 '79 GMC C15
|